مطالبات معوق بانکی در حالی به رقم ۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که سرچشمه آن طرح‌های اشتغالی زودبازده و آزاردهنده اعلام شد. در عین حال عدم توانایی تولیدکنندگان نسبت به بازپرداخت وام‌ها و تعهدات اخذ شده، دلیل مهمی است که میزان معوقات بانکی در اقتصاد کشور را تحت‌تاثیر خود قرار داده است. ادامه مطلب
نوشته شده توسط محمدامين عبدالملكي در تاریخ: ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۲ | لینک ثابت | نظرها (0)

واژهٔ بانک در زبان انگلیسی میانه از زبان فرانسوی میانه (banque)، و آنهم از واژه ایتالیایی قدیمی banca، وآن نیز از واژه آلمانی بسیار قدیمی banc،bank،"bench.counter" گرفته شده‌است.

Beachها (نیمکت‌ها) بعنوان میزها یا شمارشگرهای مبادله در حین دوره رنسانس توسط بانکداران فلورانتین مورد استعمال قرار می‌گرفتند که مذاکرات ومبادلاتشان را پشت میزهایی انجام می‌دادند که با رومیزیهای سبز رنگ پوشیده شده بود.

یکی از قدیمی ترین موارد مشاهده شد که نشان دهندهٔ فعالیتهای تبدیل پولی بود، سکه درهم نقره یونان است که از مستعمرهٔ ترابزون یونان باستان در دریای سیاه، ترابزون کنونی، پیش از میلاد، می‌باشد که در موزهٔ برینتانیا در لندن به نمایش گذاشته شده‌است. این سکه نشان می‌دهد که میز یک بانکدار (تراپزا) مملو از سکه بود، که جناسی از نام شهر می‌باشد. درحقیقت، حتی در زمان حاضر دریونان امروزی، واژه trapeze(تراپزا)به معنی یک میز می‌باشد وهم به معنی بانک. ریشهٔ احتمالی این واژه سانسکریت bayaya یعنی هزینه و onka یعنی محاسبه bayaya-onka گرفته شده‌است.

این واژه همچنان در بنگلادش مورد استعمال قرار میگرد که یکی از زبان‌های کودکی سانسکریت است. این محاسبات هزینه، بزرگترین بخش قراردادهای ریاضی است که توسط ریاضیدانان هندی در اوایل سال ۵۰۰ پیش از میلاد نوشته شد.

نوشته شده توسط فرهاد فولادي در تاریخ: ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۰۱ | لینک ثابت | نظرها (0)

بلافاصله پس از اعلام بانک مرکزی در رابطه با یک‌سری از موسسات مالی و بانک‌های خصوصی، شاهد خروج سپرده‌ها و دارایی‌های کلان مردم از این موسسات بودیم؛ به‌طوری که رقم‌های چند صد میلیاردی مشتریان از موسسات خارج شده است.

ادامه مطلب
نوشته شده توسط محمدامين عبدالملكي در تاریخ: ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۱ | لینک ثابت | نظرها (0)

پس از برگزار نشدن همایش وبلاگ نویسان در سال ۱۳۹۲وهر چه کمرنگ تر شدن حضور وبلاگنویسان در وبلاگ بانک ملی و همچنین وبلاگ خودشان امسال نیز دایره آموزش با کم کردن هزینه ها باعث گردید که کلاسهای آموزش وبلاگ نویسی هم کنسل شده و به تاریخ بپیوندد.این مسئله جای بسی تاسف دارد که در روزگاری که همه سازمانهای دنیا به سمت الکترونیکی شدن و ثبات قدم در شبکه اینترنت هستند و از طرفی با نسلی روبرو هستیم که بدون اینترنت نمیتواند زندگی کند چرا سازمان ما اینچنین تصمیمی گرفته است؟امیدوارم با تفکر بیشتر در این موضوع شرایطی فراهم شود که بتوانیم همیشه از لحاظ سایبری سازمانمان را در دنیا مطرح نگه داریم.

نوشته شده توسط مهدی فهندژسعدي در تاریخ: ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۱ | لینک ثابت | نظرها (0)

modir.jpg

مدل های بررسی رفتار سازمانی که به چهار بخش عمده تقسیم میشود:
۱٫مدل استبدادی (تیلوریسم )۲٫مدل مراقبتی ۳٫مدل حمایتی ۴٫مدل مشارکتی

مدل استبدادی : افزایش کارائی ، نگاه ابزاری به انسان ، گروه های غیر رسمی مورد توجه قرار نمیگیرند
مدل مراقبتی :نگاه ابزاری به انسان ، افزایش کارائی ،گروه های غیر رسمی مورد توجه قرار نمیگیرند،امنیت شغلی افراد
مدل حمایتی :توجه به نیازهای روانی و اجتماعی ،ورود افراد به فرایند تصمیم گیری در سازمان ، توجه به گرو های غیر رسمی
مدل مشارکتی : توجه کامل به نیازها ، توجه کامل به گروه های غیر رسمی ( وبلاگ نویسان )، مشارکت کامل کارکنان در فرایند انجام امور ، مشارکت کامل در تصمیم گیری

مدیران گروه اول و دوم عقیده دارند انسان ذاتا تنبل است و کار را دوست ندارد و از تکرار تبعیت میکند
مدیران گروه سوم و چهارم بر این باورند که انسان کار را مثل بازی میبیند ، انسان ابتکار دارد ، زیر بار مسئولیت میرود و اگر با وی بصورت صحیح برخورد شود قطعا رفتار مناسبی بروز میدهد

فکر نو پاسخگوی کلیه سوالات در حوزه بانکداری
نوشته شده توسط علیرضا خلج زاده در تاریخ: ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۱ | لینک ثابت | نظرها (0)




آشنایی با پادکست:

پادکست جدیدترین تکنولوژی تولید و نشر محتوای صوتی در اینترنت است. به وسیله پادکست می توان صدای خود را در اینترنت منتشر کرد و می تواند یک رادیو آماتوری شخصی باشدوهمچنین این روش به عنوان یکی از روشهای پرطرفدار در سال ۲۰۱۴ مورد استفاده اکثر شرکت های بزرگ دنیا نیز قرار گرفته است و می توان گفت که یکی از ابزارهای بسیار مناسب برای بازاریابی ،بخصوص بازاریابی در دنیای دیچیتال می باشد. واژه پادکست از طرف لغت نامه آمریکایی «آکسفورد» به عنوان واژه سال انتخاب شد. این لغت نامه پادکست را اینطور معرفی کرده است: «برنامه ای رادیویی که دیجیتالی ضبط شده و برای دانلود و قرار دادن در دستگاه های شخصی پخش صدا در اینترنت گذاشته می شود.» در لغت نامه اینترنتی ویکی پدیا هم در توضیح کلمه پادکست اینطور آمده است: پادکست یا پادپخش یکی از روش های انتشار پرونده بر روی اینترنت و نام عمومی نوعی برنامه آوایی است که توسط کاربران معمولا روی یک پخش کننده موسیقی دیجیتال و عموما یک آی پاد به شکل یک فایل صوتی ساخته شده، با استفاده از اینترنت روی رایانه های خانگی و یا پخش کننده های دیجیتال پیاده می شود.

ادامه مطلب
نوشته شده توسط محمدرضا محموديان در تاریخ: ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۰۱ | لینک ثابت | نظرها (0)

سید محمد اعظمی نژاد*
منبع: Mindtools
رویکرد شما برای تدوین استراتژی چیست؟ اغلب ما در تهیه و تدوین استراتژی‌ها در سطح اقداماتی از جنس برنامه‌ریزی متوقف می‌شویم. برای رفع این نقیصه،
هنری مینتزبرگ با معرفی ابزار مدل ۵P که چهار مولفه دیگر غیراز برنامه‌ریزی (Plan) را هم دربرمی‌گیرد، به موفقیت استراتژی‌ها کمک می‌کند.

معرفی ابزار
مولفه‌های اصلی مدل ۵P مینتزبرگ عبارت است از:
۱. برنامه (Plan)
۲. شگرد (Ploy)
۳. الگو (Pattern)
۴. موقعیت (Position)
۵. چشم‌انداز (Perspective)

ادامه مطلب
نوشته شده توسط احسان الله فرجي در تاریخ: ۲۱ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۱ | لینک ثابت | نظرها (0)

مشتری از دیدگاه ماهاتما گاندی: مشتری مهمترین ناظر بر فعالیتهای ماست او به ما وابسته نیست ، ما به او وابسته هستیم مشتری در کار ما یک هدف زود گذر نیست ، بلکه مشتری هدف و غایت همه اقدامات ماست. او یک فرد خارجی در سازمان ما محسوب نمی شود ، بلکه مشتری جزئی از سازمان ماست. ما با خدمتی که به مشتری ارائه می نماییم به او لطف نمی کنیم ، بلکه او از این طریق فرصتی برای ادامه کار به ما می دهد و در حق ما لطف می کند. اصول طلایی مشتری مداری: • مشتری مداری با استخدام هر عضوی از سازمان آغاز می شود • احترام در همه جا و برای همه مشتریان ضروری است • مشتری مداری کنار آمدن با مشتریان ناسازگار است • شکایات مشتری ارزان ترین راه شناخت مشتریان است • ارتباطات مشتری را با گوش کردن مدیریت کنید • رضایت کارکنان رابطه ای مستقیم با رضایت مشتریان دارد • مشتری داور نامریی و نهایی موفقیت یا شکست است • هیچ کس مجبور نیست با ما معامله کند • صداقت و خوشنامی دروازه ورود مشتریان به سازمان است • مطمئنا اولویت های مشتریان با اولویت های شما تفاوت دارد • مشتری بر اساس ظاهر شما و ظاهر محیط شما قضاوت می کند • مشتری مشاور اول ما برای بهبود مستمر است زیرا مشتری بهتر از هر کس دیگر نیازهای ما را می داند • جذب مشتری راحت تر از نگهداری مشتری و نگهداری مشتری راحت تر از رضایت مشتری است • هزینه جذب مشتری بیش از هزینه نگهداری مشتری و هزینه نگهداری مشتری بیشتر از هزینه رضایت مشتری است • مشتری حرف اول و آخر را می زند • صادقانه به حرف و حق مشتری احترام بگذارید • تبلیغ کافی است ، درباره همه چیز اطلاعات بدهید • در ارتباطات همیشه مثبت نگر و ۱ باشید • با ذهنیت مثبت " من خوبم - تو خوبی" ارتباط را آغاز کنید • بایستی به آنچه مشتری می گوید گوش فرا دهیم و سرعت در پاسخگویی را اصل اول رضایت مشتری قرار دهیم • ارتباط برقرار کنید ، ارتباط بازی پینگ پونگ است اگر یکی بازی نکند بازی انجام نمی شود، پس برای مشتری فرصت گفتگو مهیا کنید • برنده - برنده بیندیشید ، نزدیک ترین راه شکست ، اصرار برای پیروزی بر مشتری است • روابط ما خواسته یا ناخواسته رضایت مشتری را شکل می دهد . مشکلات را حتی الامکان باکمک مشتری حل کنید • هرگز در برخورد با مشتریان تبعیض قائل نشوید چرا که احترام "در همه جا" و " برای همه" مشتریان ضروری است • حتی اگر یقین دارید که حق با شماست از بحث کردن با مشتری اجتناب کنید • هرگز تماس مشتریان را بدون پاسخ نگذارید • اگر شما از مشتریان خود مراقبت نکنید دیگران این کار را انجام می دهند. • هیچگاه احساس نکنید هرآنچه را که می توانستید برای مشتری انجام داده اید همیشه به فکر خدمات بهتر باشید • حتی اگر دشمن هم برای خرید بیاید با تمام وجود بایستی او را راضی کنید • شناخت ، قدم اول برای دستیابی به رضایت مشتری است پس لازم است نیازهای در حال تغییر مشتریان شناسایی و پیش بینی شود • مشتری زمانی راضی می شود که محترمانه با او برخورد شود و خدمات دوستانه و مفید به او ارائه شود • رضایت خودتان بخشی از رضایت مشتری است • همواره ۵۰ درصد نارضایتی مشتریان از بی اطلاعی است
نوشته شده توسط مجید نوروززاده در تاریخ: ۱۴ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۱ | لینک ثابت | نظرها (0)

2014-04-02-09-46-28.jpg

در سال گذشته شرکت کره ای سامسونگ بدلیل فشارهای روانی وارده از سوی جامعه جهانی مجبور شد فروشگاه نرم افزاری خود موسوم به samsung apps را به روی کاربران ایرانی مسدود کند ولی در سال جدید و از تاریخ ۸ فروردین ماه این فروشگاه مجددا در دسترس کاربران ایرانی قرار گرفته و امکان استفاده وجود داردچندی پیش محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به نمایندگی سامسونگ در ایران مهلت داده بود تا این سرویس را روی کاربران ایرانی باز کند. شرکت سامسونگ پیش از این در اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرده بود که فروشگاه آنلاین برنامه‌های موبایل را در ایران می‌بندد. سامسونگ به مشتریان خود در ایران اطلاع داده بود که از یک خرداد (٢٢ مه) دیگر به فروشگاه آنلاین برنامه‌های موبایل سامسونگ دسترسی نخواهند داشت و به آنان توصیه کرده بود که پیش از آن تاریخ نرم‌افزارهای مورد نظرشان را به روز کنند.

شرکت سامسونگ البته بابت این مساله از مشتریان ایرانی خود عذرخواهی کرده و یادآور شده بود به دلیل موانع قانونی ناگزیر به اعمال چنین محدودیتی است.

پیش از این شرکت‌هایی چون گوگل، اپل و مایکروسافت نیز محدودیت‌هایی برای دسترسی کاربران ایرانی به محصولات خود اعمال کرده‌اند. البته سامسونگ برخلاف این شرکت‌ها در ایران نمایندگی فعال دارد و خدمات خود را به مشتریان ایرانی ارائه می‌دهد

نوشته شده توسط علیرضا خلج زاده در تاریخ: ۱۳ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۱ | لینک ثابت | نظرها (0)


کیهان شناسان و زمین شناسان عقیده دارند که بیلیون ها سال پیش، سیاره زمین کره چرخشی متشکل از گازهای گرم و ذرات ریز درخشان بود. به تدریج این کره سرد شد و متراکم گشت. این فرآیند ثابت در نیم بیلیون سال پیش باعث ایجاد ترکیبات شیمیایی شد که طلا نیز از آن شکل گرفت.
آفتاب: برخی دانشمندان عقیده دارند که در زمان شکل گیری، زمین در معرض تشعشعات رادیو اکتیو سیاره اورانوس قرار گرفت. این تشعشعات گفته شده، باعث تشکیل ایزوتوپ هایی شدند که هنوز نیز موجودند.

ادامه مطلب
نوشته شده توسط عباس زارعی محمود آبادی در تاریخ: ۱۲ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۰۱ | لینک ثابت | نظرها (0)